Google to obecnie jedna z największych o ile nie największa korporacja świata, która na przestrzeni ostatnich 20 lat zdominowała całkowicie rynek internetowy i technologiczny. Nie bez przyczyny o obecnych czasach mówi się jako o „świecie Google’a i Facebooka”.
Google w naszym życiu
Usługi i narzędzia od Google towarzyszą nam na każdym kroku naszego codziennego życia. W domu, na zewnątrz, w pracy, podczas jazdy samochodem, słuchania muzyki czy uprawiania sportu – Google jest nieodłączną i wręcz nieusuwalną częścią życia każdego młodego (i coraz częściej również i starszego) człowieka. Używamy usług od Google takich jak wyszukiwarka internetowa czy mapy od Google dzięki którym jesteśmy w stanie dojechać do dowolnego miejsca na ziemi, ponieważ używamy map Google jako naszej głównej nawigacji. W pracy używamy notatek od Google’a, na uczelni czy szkole natomiast aplikacji od Google’a do zarządzania lekcjami. Kiedy chcemy posłuchać muzyki to korzystamy z aplikacji muzycznej od Google lub usługi YouTube Music – w końcu YouTube to również część tej wielkiej amerykańskiej korporacji. Kiedy natomiast chcemy poprawić naszą sylwetkę lub zrzucić kilka niepotrzebnych kilogramów, to sięgamy wówczas do aplikacji Google Fit, która monitoruje nasze aktywności fizyczne, a także naszą wagę, spalone kalorie czy kroki, które danego dnia przebyliśmy.
Bardzo ważną z usług oferowanych przez Google jest też reklama w Google, nazywana profesjonalnie Google AdWords.
Czym owe reklamy od Google’a są?
Google AdWords to system reklamowy prowadzony i zarządzany przez Google, który pozwala osobie zakupującej reklamę na wyświetlanie jej w wyszukiwarce od Google przy pomocy tak zwanych linków sponsorowanych lub za pomocą reklam w sieci reklamowej – wówczas nasze treści reklamowe mogą pojawiać się na przykład w trakcie trwania filmiku na YouTubie, z boku lub u góry witryny internetowej lub wewnątrz jakiejś aplikacji na telefon, która jest połączona z systemem Google AdWords.
Jak działa w Google? Dość prosto. Reklamy z systemu AdWords wyświetlane są w wynikach wyszukiwania na podstawie słów kluczowych jakie w wyszukiwarce zostaną wpisane. Następnie dane treści reklamowe pokazują się nad i pod normalnymi wynikami wyszukiwania. Aby odbiorca nie był wprowadzany w błąd, reklamy takie są oznaczone zielonym tekstem „Reklama”, który jasno mówi z jakiego typu treścią mamy do czynienia.
Za reklamy w AdWords nie płaci się konkretnych kwot, np za miesiąc wyświetlania reklamy. Płaci się natomiast za tzw PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że im bardziej efektywna jest nasza reklama, tym więcej za nią płacimy. Reklamy które nie są przez nikogo wyświetlane są w takim układzie bardzo tanie.