zespol-inkubatorow.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Biznes Marketing

Co to jest copywriting?

Wszechobecny rozwój technologiczny determinuje powstawanie na rynku pracy całkowicie nowych zawodów. Warto wziąć pod lupę jeden z nich i odpowiedzieć sobie na pytanie co to jest copywriting. Branża ta ma bowiem coraz większe znaczenie, szczególnie dla przedsiębiorców działających w Internecie, a także tych, którzy na stronach www umieszczają swoje usługi reklamują.

Kim jest copywriter?

Copywriter zajmuje się bowiem przede wszystkim odpowiednim pozycjonowaniem strony internetowej w wyszukiwarce (przede wszystkim Google, ponieważ jest ona zdecydowanie najbardziej popularna). Chodzi o więc o użycie w treściach zawartych na stronie internetowej specjalnych fraz, które często ludzie wpisują w Google szukając konkretnej usługi. Wówczas, jeżeli praca zostanie dobrze wykonana, istnieje zdecydowanie większa szansa, że potencjalny klient natrafi w Internecie na ofertę reklamującego się przedsiębiorcy i będzie nią zainteresowany. W sytuacji, w której coraz większa ilość Polaków kupuje regularnie w Internecie coraz większą ilość produktów, szczególna promocja sklepów oferujących sprzedaż wysyłkową ma sens. Trzeba jednak wyróżnić się skutecznie spośród gigantycznej konkurencji, a kluczem do sukcesu często jest właśnie użycie odpowiednich fraz. Rzadko bowiem, szukając konkretnego produktu oglądamy dziesiąty, dwudziesty czy też trzydziesty wynik, który wyskoczył nam w wyszukiwarce. Najczęściej klikamy w pierwszy, drugi, ewentualnie trzeci. Uświadomienie sobie tego pozwoli zrozumieć znaczenie dobrych usług copywriterskich dla przedsiębiorców działających w Internecie.

Skomplikowane teksty

Oprócz słów kluczowych copywriter układa często bardziej skomplikowane teksty zawierające interesujące dla czytelnika fakty merytoryczne. Chodzi o to, aby internauta, szukając rozwiązania w Internecie, trapiącego go problemu mógł trafić na coś naprawdę przydatnego. Oczywiście pisanie tego typu tekstów wymaga już pewnej wiedzy i elementarnego obeznania z tematem. Jeżeli jednak tekst okaże się dla czytelnika pomocny może zdecydować się na przykład na odwiedzenie innych zakładek na przeglądanej stronie internetowej. Znajdzie tam takie produkty, które wedle przeczytanego przez niego artykułu mogą pomóc mu w jego problemach, z którymi na tą stronę internetową trafił.

Copywriter zajmuje się też formułowaniem zwięzłych opisów katalogowych firm, które mają w prosty i klarowny dla czytelnika sposób opisywać działalność konkretnych przedsiębiorców, tak aby w razie potrzeby potencjalni klienci wiedzieli do kogo się zwrócić i na jakim obszarze działalność jest prowadzona.