Firmy zajmującę się księgowością — tak jak w każdym innym biznesie — muszą prowadzić działania marketingowe. Zwłaszcza te działania, które wykorzystują narzędzia cyfrowego marketingu. Sprawdź, jak promować biuro rachunkowe w czasach wszechobecnego internetu.
Promocja w wyszukiwarce Google
Bez względu gdzie siedzibę ma nasza firma. Większość użytkowników internetu poszukiwania usług księgowych zaczyna do Google. Dzięki temu można wykorzystać potencjał, jaki daje pozycjonowanie strony i płatna reklama w wyszukiwarce.
Lokalne pozycjonowanie biura rachunkowego w Google
Niezależnie od tego, w jakim mieście prowadzisz swoje biuro rachunkowe: Będzin czy Warszawa — zawsze możesz skorzystać z lokalnego pozycjonowania swojej strony. W istocie taki rodzaj pozycjonowania jest kluczowy w przypadku każdej działalności, która obsługuje klientów na konkretnym obszarze geograficznym.
Skuteczna strategia pozwoli na wyświetlanie się Twojej wizytówki na liście firm, które działają na określonym obszarze, który został zdefiniowany przez użytkownika odwiedzającego Google.
Płatna reklama w wyszukiwarce Google
Jeżeli chodzi o SEO (czyli pozycjonowanie strony), na efekty tego typu działań trzeba długo czekać. Są one bardziej stabilne i pozwalają przyciągnąć większą liczbę klientów, jednak nie należy się spodziewać, że te działania przyniosą efekty po 2 miesiącach promocji.
Ich przeciwieństwem jest płatna forma reklamy w wyszukiwarce — tzw. SEM (search engine marketing). W tym przypadku wystarczy odpowiednio przygotować kreację reklamową, zasilić budżet reklamowy i klientów można spodziewać się niemal natychmiast po uruchomieniu reklamy.
Każda osoba, która zastanawia się, jak promować biuro rachunkowe i zależy jej na szybkich efektach, powinna w pierwszej kolejności sięgnąć po reklamę. Jeśli będzie ona skutecznie przygotowana — prawidłowe targetowanie, odpowiedni budżet — klienci momentalnie trafią na stronę biura rachunkowego. Promocja tego typu nie jest jednak bez wad. Główną wadą jest konieczność ciągłego płacenia za reklamę firmie Google i oczywiście specjaliści od reklamy. Chyba że samodzielnie potrafisz skonfigurować całą kampanię reklamową.
Promocja w mediach społecznościowych
Media społecznościowe to przestrzeń, w której można znaleźć przedstawicieli z dowolnie zdefiniowanych grup docelowych — oczywiście także potencjalnych klientów biur rachunkowych. Oznacza to, że każda biuro rachunkowe, które chce promować się w internecie, powinno wybrać odpowiedni kanał społecznościowy i docierać tam do potencjalnych klientów.
Jeśli celem promocyjnym biura rachunkowego jest zdobywanie klientów B2B, odpowiednim portalem może być Linkedin. Jeśli zaś firmie zależy na pozyskiwaniu klientów ze wszystkich grup demograficznych, można skupić się na promocji na Facebooku.
Jeżeli chodzi o dostępne metody marketingowe w mediach społecznościowych, zalicza się do nich:
- Płatną reklamę;
- Posty organiczne (te, które pojawiają się w feedzie każdego użytkownika);
- Posty na grupach tematycznych;
Każda z metod ma swoje plusy i minusy — warto samodzielnie przetestować każdą z nich, aby znaleźć odpowiedź na pytanie, która jest najskuteczniejsza.
Email marketing
Kolejnym narzędziem, które zwiększa skuteczność promocji biura rachunkowego, jest email marketing. Niestety to rozwiązanie wymaga posiadania własnej legalnie pozyskanej bazy adresów użytkowników.
Budowę bazy mailingowej można rozpocząć od dystrybucji tzw. lead-magnetu — bezpłatnego materiału, który użytkownicy pobierają bezpłatnie w zamian za zapis na listę mailingową. Trzeba wiedzieć, że ten proces jest czasochłonny i może być też niekiedy kosztowny. W końcu najlepszą formą dystrybucji lead magnetu jest reklama. A za nią również trzeba zapłacić.
Gdy już masz własną bazę mailingową, możesz zacząć wysyłkę newslettera z poradami na temat rachunkowości. Taka promocja biura rachunkowego pomoże zbudować wiarygodność i rozpoznawalność marki. W końcu użytkownicy będą kojarzyć Twoją działalność z wartościowymi treściami i być może staną się w końcu klientami.
Jak promować biuro rachunkowe? Podsumowanie
Jak widać, sposobów na promocję biura rachunkowego jest wiele. Zanim na któryś z nich się zdecydujesz, najpierw musisz przygotować szczegółowy plan — zastanowić się jaki masz budżet i do ilu klientów chcesz dotrzeć. Później możesz zastanowić się nad szukaniem specjalistów, którzy pomogą z promocją. Mogą to być: copywriter, specjalista od reklamy lub ewentualnie grafik z zacięciem marketingowym.